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The Millau Bridge is in southern France and crosses the River Tarn in the Massif Central mountains. It was designed by the British architect Lord Foster and at 300m (984 feet) it is the highest road bridge in the world, weighing 36,000 tonnes. The central pillar is higher than the famous French icon, the Eiffel Tower. The ㅈ opened in December 2004 and is possibly one of the most breath taking bridges ever built.

미오교(橋)는  남쪽 프랑스와 Massif Central 산의 River Tarn에 걸쳐 있다.    영국인 Lord Foster 건축가가 디자인했고 무게는 36,000톤에 달하며 길이는 300m(900피트)인 세계에서 가장 높은 도로교이다.
가운데 피어는 프랑스의 가장 유명한 아이콘인 에펠탑보다 높다.. 
2004년 12월에 개통되었으며 어쩌면 이전에 세원진 어떠한 다리보다도 활기를 줄것이다.
CONSTRUCTION TECHNOLOGY

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The bridge took only three years to complete with new engineering techniques being employed. The traditional method of building a cable stay bridge involves building sections of the deck (roadway) and using cranes to put them in position. Because of its height, 900 feet above the valley floor, a new technique had to be developed.

미오교(橋)는 채택된지 3년밖에 안되는 기술로 만들어졌다.    전통적인 사장교(cable stay bridge) 가설방식은 도로판(deck)으로 이루어지며 크레인을 이용하여 deck를 정 위치에 놓는다. 하지만 미오교(橋)는 계곡 바닥으로 부터 300m(900피트)에 있기 때문에 새로운 기술이 개발되어야 했다.







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First, the towers were built in the usual way, with steel reinforced concrete.   The road way was built on either side of the valley and rolled into position, until it met with precision in the centre. This technique had never been tried before and it carried engineering risks. However, it proved to be an efficient method of deploying the roadway.

우선 타워는 강철 철근콘트리트로 평소의 방법을 이용하여 세운다.
도로는 계곡의 다른 한편에서 만들어진 다음 정확히 센터에 맞을때까지 잭으로 미는 방식이다.
이 기술은 이전에 한번도 사용되지 않았기에 기술적인 위험을 내포하고 있었지만 사장교에서 도로를 설치하는데 효과적인 방법이란것이 입증되었다.



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자료출처 : http://www.technologystudent.com/struct1/millau1.htm



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미오교(Millau Bridge) 전경
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